Ocena: +3 [3]
~basia
[2012-02-07 21:30]
Ja u siebie nie mogę nawet pomarzyć o takich zarobkach, więc czas najwyższy chyba zacząć myśleć o swoim interesie. Boję się tylko konkurencji, co pewnie wynika z braku wiedzy na jej temat.
odpowiedz
pokaż 2 ukryte odpowiedzi
Ocena: +1 [1]
~torn
[2012-02-07 22:41]
@basia ^ Znajdź takie poletko na którym będziesz bezkonkurencyjna :) Mówiąc prościej - rób to, co Ci wychodzi najlepiej, nie nastawiaj się na to, na czym INNI zarabiają. Znam osoby które nie wysilając się bardzo, zarabiają po 6-8 tys. na rękę w firemkach jednoosobowych. Nawet korepetytor zarabia 5-6 tys (ale ten się akurat wysila, pracuje 6-7 dni w tygodniu).
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Michał
[2012-02-09 20:53]
@basia ^ A jakiż to problem sprawdzić konkurencję wejdź na verdict i kup raport, sam tak sprawdziłem konkurencję gdy startowałem z własną firmą. Grosze kosztuje a pomocne informacje dają.
odpowiedz
Ocena: +1 [1]
~polok
[2012-02-08 07:39]
proste wyliczenie odnośnie średniej zakładowej-1000 pracowników zarabia średnio 1500 zł miesięcznie.10 szefów[1% pracowników] zarabia średnio 50000 zł miesięcznie. czyli średnia dla zakładu wynosi 1980zł miesięcznie.czyli jeden procent pracowników firmy podnosi średnią o 480 zł[jedna czwarta średniej zakładowej ]
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~Jo
[2012-02-09 13:00]
@polok ^ I co chcesz przez to powiedzieć?
odpowiedz
Ocena: +29 [29]
~karol
[2012-02-01 09:35]
A rzady powstale po 1989r wyrzadzili wiele krzywd narodowi polskiemu
-rozkradli majatek polakow
-miliony polakow zyje w nedzy
-miliony musi szukac pracy za granica
-mlodzi polacy otrzymuja niewolnicze place
setki tysiecy starszych co stracili prace nie maja szans jej znalezienia i musza szukac chleba po smietnikah lub zebrac
a rzad dba wylacznie o wlasne i kolesiow biznesy
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~cmok
[2012-02-08 23:35]
@karol ^ wielkie oszustwo z ta kasa i z tym bezrobociem jak wszyscy wroca to bedzie 80 procent
odpowiedz
Ocena: +23 [25]
~igry
[2012-02-07 15:12]
Do Szefa X. Bardzo ciekawe są te Twoje wyliczenia i jak najbardziej zrozumiałe (z Twojego punktu widzenia). Jednak wyliczenia szarego "kowalskiego" kształtują się nieco inaczej, zwłaszcza w kontekście szukania lepszej pracy. Piszesz, że lepsza praca naprawdę jest. Owszem, ale dla ludzi startujących na kierownicze stanowiska (zwłaszcza mężczyzn). Jestem kobietą po 30-ce z dużym stażem zawodowym, mam dwoje dzieci. Do niedawna szukałam pracy, przynajmniej na podobnym poziome płacowym jak w poprzedniej firmie. Niestety, każda firma w której byłam oferuje 1500 brutto i nie było mowy o tym by chcieć więcej. Zatem moje wyliczenia kształtują się następująco. 1500 brutto to ok 1100 netto, z czego 400 zł wydam na dojazdy samochodem do pracy (dyspozycyjność i mobilność), opiekunce muszę zapłacić ok 800 zł.....ooooo i już mi zabrakło pieniędzy....i teraz nasuwa się pytanie: po co się uczyć i zdobywać doświadczenie zawodowe, skoro firmy na starcie oferują najniższą krajową, a kobieta będąca matką jest z góry na straconej pozycji. I wiedzcie, że nadal matki, są postrzegane jako te mniej dyspozycyjne i mniej zaangażowane w pracę. Gdzie tu logika. Państwo robi halo z polityki prorodzinnej, a jednocześnie nie jest w stanie zagwarantować pracy dla matek, które chcą utrzymać własne dzieci. Nie dziw się zatem SzefieX, że ludzie mówią o wyjeździe do pracy za granicę. A praca w Polsce?? Owszem jest, postawiłam na samozatrudnienie. Prowadzę firmę jednoosobową, praktycznie nie wychodząc z domu i doskonale łączę to zajęcie z opieką nad dziećmi. Miesięczny dochód kształtuje się w granicach 4-8 tys zł. Państwo niech się wypcha tą swoją najniższą krajową. Sama sobie jestem szefem. Jedyny problem może stanowić znalezienie branży, w której można zaistnieć......odważnym życzę powodzenia.
odpowiedz
pokaż 5 ukrytych odpowiedzi
Ocena: +1 [1]
~sopel
[2012-02-07 18:09]
@igry ^ Witam. W swojej wypowiedzi potwierdzasz, że praca jest, praca na włsanym też w końcu jest pracą. Odbiegając trochę od tematu widzę w Twojej, jak i wielu innych wypowiedziach tęsknotę za "wszechobecnym socjalem", za "gwarancją" jak piszesz pracy dla matek, ale czy to jest rola Państwa? Prowadzona "polityka prorodzinna" jest dla mnie niewiele warta, in bardziej Państwo będzie "chronić" pracę obecnych czy przyszłych matek tym większe będą problemy z jej znalezieniem. To państwo zmuszjąc pracodawcę do "gwarancji" dla kobiet w ciąży, młodych matek itd. nie gwarantując firmie niczego w dużej mierze przyczyniło się do istniejącej sytuacji. Pierwszy krok w poprawie sytuacji to np. przeniesienie wypłaty za zwolnienie cieżarnych i Opiekę na karb ZUS-u od pierwszego dnia zwolnienia. Pozdrawiam i życzę sukcesu.
odpowiedz
Ocena: +2 [2]
~igry
[2012-02-07 19:05]
@sopel ^ Jasne...praca jest, ale jaka?? W markecie świątek, piątek i niedziela za 1500 brutto?? Dziękuję bardzo za taką pracę. Znam kilka osób, które pracują w markecie naście lat i nadal mają najniższą krajową, mimo, że wiedzę mają olbrzymią i doświadczenie. Poszukując pracy i rozmawiając z pracodawcami zorientowałam się, że wolą zatrudnić niedoświadczoną osobę po studiach za 1500 brutto, niż kogoś ze stażem, bo to by się wiązało z wyższą pensją. Tak myślę sobie, że jaka firma taka płaca i takie też wymagania od przyszłego pracownika.
odpowiedz
Ocena: +1 [1]
~sopel
[2012-02-07 22:55]
@igry ^ Witam. No cóż, gdy zaczynałem pracę już ładnych kilkanaście lat temu to też była najniższa ( 3-miasto), ale po 3 latach już razy 3 (niekoniecznie w markecie, a tak na marginesie to wtedy ich w zasadzie nie było). Co do pracodawców, to wychodząc z założenia, że w przyzwoitej firmie płaca jest pochodną pracy (lub wypracowanego zysku) to takie podejście pracodawców jest dla mnie conajmniej dziwne dlatego, że w dużej większości przypadków efekty pracy osoby bez doświadczenia są mizerne. Ja wolę zapłacić wiecej osobie, która o pierwszego dnia jest pełnowartościowym pracownikiem i przynosi sobie i firmie dochód, a nie generuje koszty, no chyba, że potrzbny jest ktoś do parzenia kawy czy naklejania znaczków. A tak na marginesie to markety i u nas i w Europie nie należą chyba do najbardziej pożądanych pracodawców. Pozdrawiam.
odpowiedz
Ocena: +1 [1]
~Szef X
[2012-02-08 12:13]
@igry ^ Z Twojej wypowiedzi wynika dokładnie to co proponowałem - jeżeli nie podoba Ci się w obecnej pracy a wiesz że stać Cię na więcej i nie liczysz tylko na innych albo nie jesteś przyzwyczajony(a) do socjalnego traktowania jak to kiedyś miało miejsce to szukaj innej pracy, czy własnego zajcia jak w Twoim przypadku. Jesteś znakomitym przykładem że chcieć to móc. Ludzie bieżcie przykład z szanownej koleżanki - jej się udało. nie narzekajmy na Państwo, Tusk, Kaczyński czy Palikot pracy za Was nie znajdą i wbrem niektórym "przekonanym" nie wszystko od nich zależy! Oj się zrobiła ciekawa dyskusja, aż mnie wciągnęło :-)
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~igry
[2012-02-08 14:11]
@Szef X ^ @SzefX Napisałeś "chcieć to móc". W moim przypadku było to raczej "musieć to móc", a od "musienia" do "chcenia" daleka droga. Patrząc na to co wyprawia nasz rząd doszłam do wniosku, że samozatrudnienie to niezły pomysł. Niestety działam w branży mało kobiecej i jeszcze w niektórych firmach śmieją sie pod nosem, że w zawodzie "męskiim" działa kobieta, dzwoni, pyta....Początki były ciężkie bo wielu rzeczy musiałam nauczyć się sama, znaleźć w internecie, poczytać. Nie było szkoleń jak w wielu firmach. Plus jest taki, że wiedza jaką wyniosłam z samodzielnych poszukiwań, jest nieporównywalnie wieksza od tej zdobywanej na bylejakich szkoleniach. A na Państwo, jak napisałeś, nie ma co narzekać. Bo lepiej nie będzie. Każdy jest kowalem swojego losu. Pozdrawiam
odpowiedz
Ocena: +10 [68]
~Szef X
[2012-02-07 11:37]
Rzadko włączam się w takie dyskusje bo z wypowiedzi w nich zawartych wynika, że większość ludzi w Polsce zarabia coś w okolicach 1.500 zł brutto harując po 12 – 14 godz. dziennie. To ja się spytam skąd mają czas na pisanie poniższych komentarzy i za co opłacają Internet?.
Chcecie rzetelnych danych to Wam podam:
Moja firma zatrudnia ok 250-260 osób (a więc jest pomiędzy średnią a dużą),
będąc Szefem jednego z zespołów mam 43 podwładnych, mediana zarobków (bez dodatków, nadgodzin i premii) w moim zespole wynosi:
Mediana: 3.540 zł brutto (beze mnie),
średnia matematyczna (też beze mnie): 3.673 zł brutto.
Z moimi zarobkami (które z wiadomych przyczyn zawyżają zarówno średnią jak i medianę) będzie to odpowiednio:
mediana: 3.565 zł;
średnia: 3.817zł.
Jeśli ktoś jest wystarczająco biegły w obliczeniach wyliczy ile ja zarabiam.
Widać wyraźnie że doliczając moje zarobki mediana wzrosła jedynie o 25 zł ale już średnia o 144 zł.
Z powyższego wynika, że dodanie do mediany kilku szefów czy jak inni wolą prezesów (oczywiście zależy od wielkości firmy) wcale mediany drastycznie nie zawyża, w przeciwieństwie do średniej.
Szanowni internauci – nie użalajcie się nad sobą – weźcie się do roboty, nie oglądajcie się na polityków i rzucane Wam przez życie kłody pod nogi. Zamiast użalać się w i’necie nad sobą poszukajcie lepszej pracy – naprawdę ona jest. Ja kiedyś zarabiałem faktycznie ok 1.400 zł brutto (ok 10 lat temu), ale ciężką pracą osiągnąłem cel.
Pewnie tym wpisem sprowadzę sobie na głowę wiele negatywnych komentarzy, liczę się z tym, ale zauważcie, że mało kiedy pod tego typu artykułami wypowiadają się szefowie czy właściciele firm, oni nie mają czasu albo chęci bo i tak "większość" pokaranych przez los internautów wie lepiej i obarczy ich całą winą za swoją "biedę"
Myślę, że w powyższych badaniach jest lekka przesada ale na pewno nie odstępują one tak bardzo od rzeczywistości jak wielu z Was się wydaje. Pamiętajcie że wyniki finansowe które ujawniają firmy mogą zawierać wiele uproszczeń, czy nawet przekłamań jak choćby uwzględnianie 13-tki, czy innych bonusów.
Nie wyobrażam sobie aby jak pisze choćby kzeen większość miała wyemigrować z kraju, wtedy na pewno nie zbudujemy u nas dobrobytu, a jak zostaną sami politycy i księża to faktycznie będziemy mieli drugą Grecję. Swoją drogą wyobrażacie sobie samych politykó na mszach w kościele, toż księża pomrą z głodu jak oni będą mieli rzucać na tacę :-)
Szanowni wszyscy: powodzenia i więcej pozytywnego myślenia a na pewno się uda!
odpowiedz
pokaż 17 ukrytych odpowiedzi
pokaż 12 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: +4 [4]
~xxxx
[2012-02-07 22:24]
@pepe ^ mylisz się , większość pracuje albo uczy ,płaca jest niska na nic nie starcza ,a internet to nie luksus,taniej kosztuje iż wyjście do kina,
odpowiedz
Ocena: -1 [5]
~LOLO
[2012-02-08 00:02]
@Szef X ^ oj synku za dużo się naćpałeś.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~aqq
[2012-02-08 09:15]
@1965 ^ 96-98 netto1100>2010 -3500netto............2011 netto 1100- inny zakład, tamten zmienił lokalizację(na wschód)
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Szef X
[2012-02-08 09:37]
@matema ^ Cieszy mnie że komuś udało się prawidłowo obliczyć moją "podstawę". Matema skoro uważasz ze to są zarobki plutonowego to zanczy że Ty masz więcej, więc albo pracujesz na swoim albo w jednej z niewelu dużych firm które dla kierownictwa średniego szczebla płacą więcej. Moją ideą nie było pisać o swoich zarobkach z których bądź co bądź jestem zadowolony ale raczej zaproponować młodym ludziom do których również mogę chyba jescze się zaliczać aby zamiast narzekania i pisania o 1.500 zł zarobków wziąść się do roboty, nie oglądać się na polityków i spróbować znaleźć lepiej płatną pracę. Wiem, nie jest to proste. W moim zespole mam 43 osoby zatrunone (firma działa od 5 lat) a podań o pracę mam pewnie conajmniej drugie tyle, ale zdażyło się również ostatnio, że jeden z pracowników odszedł, zarabiał u mnie 3.800 brutto, a nowy pracodawca zaproponował mu ok 5.000 zł, jednym słowem nie spoczął na laurach.
Pozdrawiam
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Szef X
[2012-02-08 10:54]
@LOLO ^ dawno jużtego nie robię, ale możemy kiedyś się umówić jak masz dobry staff
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~erdzio
[2012-02-08 09:28]
Te wasze dane to chyba z kosmosu nie ma takich firm które by płaciły normalnemu fizolowi takie bajamski kwoty,robicie chyba na zlecenie PO a w szczególności dla ex anglika który tak pięknie kreuje nasze ministerstwo finansów.Brednie i jeszcze raz brednie!!!
odpowiedz
Ocena: +1 [1]
~car
[2012-02-08 09:18]
to sie nazywa niewolnictwo.najpierw upodlic ludzi,czekac az zbankrutuja,zadluza sie,a potem gonic ich za pol darmo do roboty,zeby odpracowali dlugi.oto wlasnie polska.no i gdzie ten wasz raj obiecany,klamiecie jak psy,ale to sie niebawem skonczy i wy o tym wiecie,i nic wam nie pomoze.good luck.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~jaga
[2012-02-08 08:51]
ja pracuję w bardzo dużej firmie i mam 1550 zł brutto
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Jarek
[2012-02-08 08:22]
A ja mam tanie ogrzewanie na podczerwień w nanotechnologii od sunswiss - sprawdź i przekonaj się sam!!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~PRAC
[2012-02-08 08:20]
DO MEDIALNEJ NIE WLICZAĆ DYR I KADRY KIEROWNICZEJ !!!!!! ŚREDNIA PÓJDZIE W DÓŁ O 50% !!!!!
odpowiedz
Ocena: +3 [3]
~235fb
[2012-02-08 07:40]
Mam prawie 20 T miesięcznie. Trochę mnie gonią i gnoją, 8 godzin to teoria, kliknąć tu też mogę tylko rano przy kawie, bo w biurze za to ścigają. Premii nie będzie, big bossowie zapobiegawczo rozdystrybuowali "warning lettery", żeby towarzystwo w dobie oszczędności nie robiło sobie na te bonusy nadziei (kilkadziesiąt tysięcy poszło się bujać, ale damy radę i bez tego). Co robić... rodzinka na utrzymaniu. Jak taty prawie nie mam w domu, to mama już nie popracuje. Nie, nie narzekam. Ja o czym innym. Czy robimy coś społecznie potrzebnego? Chyba niespecjalnie... Ale widzieliście kiedyś pożytecznego korpoklona? Bo ja jestem korpoklonem, jednym z TYSIĘCY korpoklonów zatrudnionych w tym kraju. W innych korpo bywa różnie, ale u nas poniżej 10 brutto to może recepcjonistki i stażyści zarabiają... Obudźcie się, węszący "oszustwo". Obok istnieje równoległy świat, gdzie dla takich jak w tych słupkach zarobki nie wstaje się z łóżka.
odpowiedz
Ocena: +2 [2]
~j.w
[2012-02-08 07:28]
płace w firmach--- oto pobożne życzenia pokazane w internecie
odpowiedz
Ocena: +6 [6]
~Mira
[2012-02-08 07:08]
Ta i każdy Polak ma umowę na czas nieokreślony hahaha
kłamią jak PO co za kłamliwa witryna rany wp.pl schodzi na psy
odpowiedz
Ocena: -7 [13]
~ROLS
[2012-02-07 19:18]
ODRZUCIŁEM TYDZIEŃ TEMU PRACĘ W MOIM MIEŚCIE ZA 12.000zł NETTO/m-c. NIE WIEM CZY NIE POPEŁNIŁEM BŁĘDU. ALE MAM 23LATA I SZUKAM CZEGOS ZA CO MOŻNA GODNIE ŻYĆ ZA 20-25.000ZŁ NETTO.
odpowiedz
pokaż 2 ukryte odpowiedzi
Ocena: +2 [2]
~cv1
[2012-02-07 19:38]
@ROLS ^ masz racje, nie sprzedawaj tanio skóry bo wezmą cie na jezyki a poza tym rozumiem że mieszkasz w Hoolywood ?
odpowiedz
Ocena: +1 [1]
~Nik
[2012-02-08 06:32]
@ROLS ^ Mając 23 lata masz zerowe doświadczenie zawodowe, a i edukacje widać szybko zakończyłeś.
Nawet jeśli skończyłeś dobrą szkołę, musisz się jeszcze dużo uczyć bo jesteś absolutną świeżynką na rynku pracy.
To jeszcze napisz co ty umiesz robić za te pieniądze?
odpowiedz
Ocena: +1 [3]
~HISZPAN25
[2012-02-08 00:34]
CIEKAWE Z KAD ONI WZIELI TE SLUPKI :)
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: -1 [3]
~tom
[2012-02-08 01:07]
@HISZPAN25 ^ Z badan dziesiątków tysięcy stanowisk. Firma Sedlak & Sedlak jest największą i najpoważniejszą firmą tego typu.
odpowiedz
Ocena: +5 [13]
~gregor
[2012-02-08 00:01]
większośc polaków pracujących w Polsce zarabia od 1100zł do 1600 na rękę a nie jakieś kosmiczne brutto przy braku wolnych sobót często na zmiany i pod presją wrednego pracodawcy że "na pana pani miejsce są chętni" przestańcie kłamać!
odpowiedz
Ocena: +2 [4]
~ktos
[2012-02-07 23:31]
Wielki koncern ABB (w Łodzi) a pensje pracowników produkcyjnych do 3 tysięcy brutto, przy pracy na trzy zmiany w systemie czterobrygadowym. Wszystkie stanowiska monitorowane kamerami. Niedługo pewnie w latrynach założą kamery.
odpowiedz
Ocena: +26 [36]
~zenada
[2012-02-01 11:10]
WP.PL skad wy bierzecie te klamliwe dane????? przeciez przecietny czlowiek zarabia 1300 - 1500 max, o 2500 moze pomarzyc, co za bzdury !!!!!!!!!! Wezcie sie ogarnijcie i chociaz raz napiszcie jak naprawde zycie wyglada
odpowiedz
pokaż 2 ukryte odpowiedzi
Ocena: +4 [4]
~jan
[2012-02-01 11:21]
@zenada ^ rozumiem rozdrażnienie lecz nie odczytujcie tych zestawień "po swojemu". Zawsze są to stawki brutto. A to oznacza, że te 2500, to 1700 na rękę (ok. 68%), więc wiele nie odbiega in plus od tego, co napisałeś. Pozdrawiam.
odpowiedz
Ocena: +3 [3]
~2500
[2012-02-07 23:27]
@zenada ^ kurde ludzie, co wy z tymi kwotami. 2500zł marzenie?? Kredyt na mieszkanie: 1600 zł, wyżywienie: 500 zł, benzyna: 300 zł, rachunki: 400-500 zł. Jeszcze utrzymania dziecka nie doliczyłem, a już zbliżamy się z SAMYMI KOSZTAMI pod 3000 zł.
odpowiedz
Ocena: +29 [41]
olkom7
[2012-02-01 12:16]
większość ludzi w Polsce zarabia 1100-1300zł na rękę
odpowiedz
pokaż 2 ukryte odpowiedzi
Ocena: +2 [4]
~tor
[2012-02-01 13:14]
@olkom7 ^ Nieprawda, mediana wg innych badań to około 2100 netto, można przyjąć w przybliżeniu dwa tysiace. Nie cudacz, 2000 to i tak mało.
odpowiedz
Ocena: +1 [1]
~hamton
[2012-02-07 23:23]
@olkom7 ^ nie znam nikogo wśród moich znajomych, kto by tyle zarabiał. Chyba, że pół etatu.
odpowiedz
Ocena: +2 [4]
~agnes
[2012-02-07 22:49]
To tylko statystyka, a statystycznie ktoś kto napisał ten artykuł nie istnieje.
odpowiedz