"Nie zmuszajcie nas do cytologii i mammografii to intymne badania"

"Nie zmuszajcie nas do cytologii i mammografii to intymne badania"

Drukuj AAA 2010-04-23 (14:38)
Źródło: wp.pl

Sondaż

Czy popierasz przymusowe badania ginekologiczne pracownic?

Nie, nie mają nic wspólnego z pracą - 31%
Nie, to przedmiotowe traktowanie kobiet - 17%
Nie, dlaczego mężczyźni nie będą zmuszani do intymnych badań - 9%
Tak, te badania ratują zdrowie i życie - 25%
Tak, jeśli kobiety nie chcą dobrowolnie, trzeba je zmusić - 4%
Tak, powinno być więcej przymusowaych badań - 13%
Łączna ilość głosów: 8858


„To intymne, ginekologiczne badanie i nikt nie może mnie do niego zmusić!”. „Jeśli kobiety mają mieć robioną cytologię, to mężczyźni niech się poddają przymusowemu badaniu prostaty”. "Łapy precz od moich piersi i innych narządów..." To tylko niektóre opinie przeciwniczek wprowadzenia obowiązkowego badania cytologicznego i mammograficznego pracownic. Może się okazać, że projekt badań w pracy storpedują nie pracodawcy, ale niektóre kobiety. Już zapowiedziane są protesty przeciwko badaniom.


Czy projekt ma sens?

Pracujące kobiety będą musiały obowiązkowo wykonywać cytologię i mammografię - przewidują projekty nowelizacji ustaw, które przygotowało Ministerstwo Zdrowia. Zostały one skierowane do konsultacji społecznych.

Wiele środowisk, szczególnie lekarskich, bardzo chwali pomysł. Polska ma jeden z najwyższych w Europie wskaźników umieralności na raka szyjki macicy. Co roku umiera na niego 2 tys. kobiet. Wykrycie zmian grożących rakiem jest możliwe dzięki regularnym badaniom cytologicznym. Z danych NFZ wynika, że zdecydowana większość Polek nie korzysta z bezpłatnych badań profilaktycznych. W 2007 roku NFZ wysłał ponad 2,7 mln zaproszeń na badania wykrywające raka piersi (mammografia) oraz ponad 6 mln na badania dotyczące raka szyjki macicy (cytologia). Na pierwsze z tych badań zgłosiło się tylko 23,5 proc. zaproszonych, a na drugie - jedynie 7,5 proc. Dlatego według wielu lekarzy takie przymusowe badania w pracy mają sens.

- Nowotwory szyjki macicy oraz piersi są łatwo wyleczalne - w ponad 90 proc. przypadków. Pod warunkiem jednak, że są wykryte we wczesnych stadiach. Dlatego przymusowe badania mogą ratować życie - mówi Andrzej Wróst, lekarz - onkolog.

Co dokładnie zakłada projekt? Kto za to zapłaci?

Kobiety w wieku od 25 do 59 lat przy badaniach okresowych będą musiały wykonać cytologię. Panie w wieku od 50 do 69 lat będą także musiały wykonać mammografię. Narodowy Fundusz Zdrowia ma pokrywać koszty badań. Szczegóły dotyczące ich przeprowadzania będą określone w rozporządzeniu ministra zdrowia w późniejszym terminie.

1 2 z 2
oceń
0
0
Podziel się

Opinie

Ocena: 0 [0]
~miko [2011-02-10 13:11]

nic strasznego, a potrzebne
To nie zmuszanie a powinnośc każdej kobiety. Potem będziesz płakać, że jesteś w zaawansowanym stadium raka szyjki macicy. Jesli się wstydzisz iśc do lekarza ginekologa idź do lekarki ginekolog.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Gosia [2010-04-26 15:32]

odmowa badania niech oznacza
rezygnację z bezpłatnego leczenia w publicznych placówkach służby zdrowia i samofinansowanie leczenia raka takiej kobiety.Dlaczego wszyscy mają płacić za jej lekkomyślność?

odpowiedz

pokaż 15 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Maria. [2010-11-11 15:42]

"Nie zmuszajcie nas do cytologii i mammografii to intymne badania"
Jak Was przekonać, że w tym wszystkim chodzi tylko o kasę. Wiadomo, że każda osoba, u której wykryto chorobę będzie chciała się wyleczyć. A ile kosztuje leczenie to najlepiej wiedzą rodziny tych, którzy leczyli się na raka i są to duże pieniądze, że tylko bardzo bogaci mogą pozwolić sobie na takie leczenie. A biedne kobiety, po badaniu zostają jedynie ze świadomością swej choroby, bo na leczenie a dokładniej na łapówki do lekarzy nie mają pieniędzy. Ale dla tych, którzy zmuszają nas do takich badań liczy się tylko kasa a nasze zdrowie mają w dupie. Lepiej zadbajcie o siebie, ciepło się ubierajcie aby nie dopuścić do przeziębienia dróg rodnych, piersi i w ogóle. Wyrzucie do kosza biustonosze i zobaczcie jak wyglądają wasze piersi a zobaczycie, że rozstępy na piersiach macie tylko w miejscach uciskanych przez biustonosz. To biustonosze są prawdziwymi powodami raka piersi. Zadbajcie o swoją aktywność hormonalną. Wiadomo, że leczenie hormonalne jest najskuteczniejszym lekarstwem na wszystkie choroby a szczególnie na drogi rodne. Nie musicie zaraz połykać ton pigułek hormonalnych. Wystarczy, że często, co najmniej raz dziennie będziecie uprawiać seks. To seks utrzymuje aktywność hormonalną. Szczególnie kobiety po menopauzie aż do późnej starości, muszą bardzo często, nawet po kilka razy dziennie, uprawiać seks aby utrzymać swą aktywność hormonalną. Sperma jest bardzo dobrym lekarstwem dla dróg rodnych i działa jak maska odmładzająca. Ja sama po menopauzie całkowicie zaprzestałam seksu i czułam się co raz gorzej i myślałam o bliskiej śmierci. Aż pewnego razu koleżanka poradziła mi, że seks mi pomoże. Nie uwierzyłam jej ale spróbowałam. Już po kilku dniach poczułam się lepiej. Teraz mam już 68 lat a seks uprawiam codziennie nawet po kilka razy, bardzo dobrze się czuję i nie choruję a o chorobach szyjki macicy nawet nie wiem. Dodatkowo poprawiło się nasze życie rodzinne z mężem. Posłuchajcie moich rad a same się przekonacie.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
_Myślący_ [2010-04-30 08:35]

Popieram reakcję tych pań!
Robię to dlatego, że uważam, iż czas skończyć z przymusowymi badaniami jakimikolwiek w tym także z bilansami itp. oraz z przymusowymi szczepieniami itd. Czas z tym skończyć. Przez setki lat człowiek wmawia sobie, że jest istotą rozumną, a takie przymusy temu przeczą.

odpowiedz

pokaż 31 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~aneta [2010-06-01 08:02]

przymutowe badania - tak!!!
Ludzie! Gdyby takie przymusowe badania wprowadzono wcześniej, na pewno dziś nie przechodziłabym tego, co przechodzę!!! Jesteście wykształcone, macie dostęp do wiedzy!!! Jak możecie wypisywać takie głupoty??? Trzy lata temu wykryto u mnie raka szyjki. Gdyby nie pewien splot okoliczności, nie poszłabym do ginekologa. Obyście nigdy nie wiedziały, co znaczy taka choroba. Cytologię NALEŻY robić raz w roku!!! Koniecznie!!! Tym bardziej, że chcą nam ją robić za darmo!!! Na gwarancję cytologia kosztuje dużo, dużo mniej, niż leczenie raka! I to w każdym tego słowa znaczeniu. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o tej chorobie i o leczeniu, chętnie podzielę się tym, co wiem. To mój mail aneta951654@wp.pl

odpowiedz

pokaż 70 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Mewa [2010-06-08 11:33]

"Rozmowy w toku" 08.06.2010 godz.15.55
Oglądajcie drogie "przeciwniczki". W programie będą takie same kobiety jak wy, które uważały że jest masa ważniejszych spraw niż badania cytologiczne, czy też takie, które twierdziły jak część z was, że tyle jest innych chorób, dlaczego niby ja miałabym mieć raka szyjki macicy, czy też takie, które uważają że mają prawo chcieć zachorować, do czasu...OGLĄDAJCIE, a dopiero potem komentujcie.

odpowiedz

pokaż 24 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Lictor [2010-04-30 08:09]

Moja teściowa unikała lekarzy jak ognia.
Twierdziła, że lekarstwa to chemia więc szkodzą. Zmarła w wieku 55 lat. Moja żona jest taka sama.

odpowiedz

pokaż 12 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~ja [2010-05-03 10:23]

nie współżyłam oraz nie zgadzam sie
na to żeby jakiś niedouczony lekarz mnie rozdziewiczył. czy stracę pracę?

odpowiedz

pokaż 33 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~mówię [2010-05-04 00:08]

miałabym czekać miesiąc na wizytę albo dłużej
obsłuży mnie byle co z nfz, a nie daj boże dostanę miesiączkę i od początku miesiąc lub dwa czekania na przymusową wizytę u zboka z nfz, potem czekanie na wynik badania. Przy okazji szereg upokorzeń, bo na nfz to zawsze potraktują cię jak bydło. Potem kolejny miesiąc czekania na kolejną wizytę (ktoś musi chyba ocenić te wyniki, nie?). Następnie jeszcze tylko tydzień oczekiwania na lekarza medycyny pracy, który bez ww procedury nie będzie mógł wydać zaświadczenia o zdolności do kontynuowania pracy. U nas lek med pracy przyjmuje aż 1 godz i 30 min w tygodniu i często nawala. A w takim przypadku kolejny tydzień w plecy... Kopacz odbiło!!! Który pracodawca poczeka pół roku, na dostarczenie niezbędnego zaświadczenia trzymając w tym czasie pracownika na czarno??? Może od razu wprowadź świrze zakaz zatrudniania kobiet jako gorszego gatunku!!! Szykuje się niezły pasztet... KOMUŚ EWIDENTNIE ZALEŻY NA NABIJANIU KABZY PRYWATNEJ SITWIE LEKARSKIEJ I NAGANIANIU PACJENTEK - WYJŚCIA NIE BĘDZIE. Nie wiem bo nie miałam nigdy cytologii a mam 28 lat i ginekologów omijam szerokim łukiem, ale tak to widzę. A może się mylę? Będę zdrowsza bez tego. A tym, co chcieliby mieć prawo do decydowania o mojej pochwie od razu mówię - wara!!! i jako przykład niekompetencji i upokorzeń wystarczą mi przykłady znajomych, które do wizyt tylko zniechęciliście... Ps. Obiecuję, że nie będę się leczyć za wasze pieniądze w razie czego, przysięgam!!! A to z tego powodu, że nie mam za grosz zaufania do tej akurat grupy zawodowej po tym jak: nie potrafili wykryć nieprawidłowości u kobiety systematycznie poddającej sie badaniom/upokorzeniom aż do zaawansowanego stadium raka; kolejnej osobie 6 lat leczyli CAŁKOWICIE NIESKUTECZNIE grzybicę pochwy; następną zgłaszającą ból pouczali że taka jej uroda (diagnozy brak); kolejną wysłali na wypalanie nadrzerki (ta postanowiła się upewnić u kilku lekarzy i okazało się oczywiście, że nadrzerki nie ma!!!) i kilka innych kwiatków. Czy w takim razie mogę być zwolniona z tego obowiązku i pozwolicie mi pracować/żyć? Nie widzę żadnej korzyści wynikającej dla mnie z posłusznego poddania sie tego typu badaniom a ciesze sie lepszym zdrowiem od tych dziewczyn, które się próbują leczyć, a tracą przy okazji nerwy i zdrowie (również czas i pieniądze) - same zresztą to stwierdziły.

odpowiedz

pokaż 24 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~ronson [2010-06-12 10:24]

Nie zmuszajcie nas
Przymusowe już to daje do myślenia. Jedyne przymusowe powinny być badania polityków i urzedasów . Każdy ma prawo decydować o sobie, posiadać prawo wyboru na tak lub nie.Nie dajmy się manipulować bo zacznie sie od tego a skończy na obozach koncentracyjnych.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~ola [2010-06-11 11:12]

:)
cytologia i rozdziewiczenie? wiesz o czym ty mówisz? odsyłam do słownika , przeczytaj i będziesz wiedzieć co znaczy to słowo, miłej lektury

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~mario [2010-06-01 09:54]

jesli kobieta niechce prewencji to w razioe choroby...
nich czeka w kolejce a przed nia panie,ktore systematycznie robily sobie badania.Zobaczymy wtedy co beda mowily.

odpowiedz

pokaż 8 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~fenix [2010-04-29 23:41]

MOJA SPRAWA
NA CO CHCĘ UMRZEĆ

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~zniesmaczona [2010-04-30 00:14]

Ciekawe...
Badanie jest zbyt intymne? a leczenie raka też będzie sprawa intymna czy wtedy to niech państwo płaci za leczenie?

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~lala [2010-04-26 18:09]

Przeciw badaniom!!!
Nie ma takiej możliwości, by ktoś zmusił mnie do badań. Robię je kiedy chcę i u jakiego lekarza chcę, a pracodawcy nic do tego, no chyba, że ktoś pracuje w burdelu i musi wykazać przed pracodawcą, że główne narzędzie pracy nie szwankuje.

odpowiedz

pokaż 12 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~bailee [2010-04-29 23:00]

UPARTE BABY
W IMIE CZEGO UPIERACIE SIE I NIE CHCECIE ROBIC BADAN ,KTORE MOGA URATOWAC WAM ZYCIE ,WASZE PODEJSCIE DO TEMATU JEST SZOKUJACE,ZAMIAST SIE CIESZYC,ZE MACIE TE BADANIA ZA DARMO I REGULARNIE TO UWAZACIE TO JAKO PRZYMUS.JESTESCIE JAK TAKIE MALOLATY ,KTORE NIE BEDA ROBIC CZEGOKOLWIEK JAK IM KTOS KAZE.

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Jula [2010-04-30 00:31]

NIE!!!!!!
Nie jestem świnią, żeby macał mnie obcy lekarz lub lekarka. Mam swojego lekarza, do którego chodzę prywatnie i nie mam zamiaru rozbierać się przed obcym. TO JEST GWAŁT!!! Dlaczego nie stomatolog, laryngolog, gastrolog... tylko ginekolog? CZY POLSKA TO ZBOCZONY KRAJ??? Nigdy, najwyżej wyjadę i przestanę być Polką. Odwalcie się wreszcie od kobiet, my nie jesteśmy niepoczytalne, a jeżeli któraś nie chodzi do lekarza to jej sprawa. Dzisiaj wyleczą mnie na raka szyjki, a za 20 lat nie będą chcieli nawet z pogotowia przyjechać, bo emerytów już się nie leczy. Mam jeszcze tarczycę, i dlaczego z NFZ tylko raz w roku mam robione badanie krwi a o USG nie mogę się doprosić? Lepiej mnie nie dotykajcie tam, gdzie wam nie pozwolę.

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Kobieta [2010-04-30 08:33]

a ja żądam wprowadzenia
obowiąkowych badań cytologicznych

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~jazmig [2010-04-30 08:21]

Mammografia to prześwietlenie
Nie powinno się jej stosować bez powodu, bo każde naświetlanie promieniami rentgena jest szkodliwe.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~ba [2010-04-29 23:10]

cytologia
jak zwykle chodzi tylko i wyłącznie o KASĘ!!!!!!!! Znowu jakaś mądra głowa coś wymyśliła żeby póżniej podnieść składki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Partnerem
serwisu są:
pracuj.pl monsterpolska.pl

Szukaj ofert

  • Pracuj.pl
  • Monsterpolska.pl

wyszukiwanie zaawansowane

wyszukiwanie zaawansowane
Sonda

Czy uważasz na to, co umieszczasz w sieci?

Nie, pracodawca nie ma prawa mnie inwigilować - 27%
Tak, pracodawca może dzięki temu poznać charakter kandydata - 10%
Tak, serwisy społecznościowe mówią więcej niż CV - 34%
Nie obchodzi mnie to, co myślą inni - 30%
Łączna ilość głosów: 7899