Ocena: 0 [0]
~Kos
[2010-05-03 08:45]
Na głupoty to zawsze są pieniądze.
Kobiety pracujące przymusowo, a co z kobietami nie pracującymi ?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~SKANDAL
[2010-04-29 22:43]
TO JEST SKANDAL!!!!!
Słuchajcie chyba większość kobiet wie że wczesne wykrycie daje większą szansę na wyleczenie, te badania były darmowe i kazda z nas mogla podjąć samodzielną decyzje. Ale łączenie tego z obowiązkowymi badaniami okresowymi to SKANDAL!!! i ubezwłasnowolnienie kobiet. A jeszcze grożenie utrata pracy do niestosowania się grniczy z totalitaryzmem. Nie życzę sobie aby Pani Ewa Kopacz decydowała za mnie czy chce przepadać swoje okolice intymne czy nie - to jest tylko i wyłącznie moja decyzja a akceptacja takich rozwiązań pociągnie za soba kolejne zakazy. Może następne będzie obowiązkowe zapładnianie kobie co??????Bo przeciez spada współczynnik urodzeń!!!!!
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~mm
[2010-05-02 23:06]
Sam pomysł, aby powiązać badania ginekologiczne z określeniem zdolności do pracy, to jakiś absurd. To nieprawdopodobne, że w XXI wieku toczy się debata na temat tego, czy kobietę można częściowo ubezwłasnowolnić "dla jej dobra". Tego typu projekt powinien upaść od razu jako niezgodny z konstytucją. Tymczasem pomysł jest z uporem forsowany, a głosy sprzeciwu są zagłuszane.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~jan
[2010-04-30 06:52]
cytologia i mammografia
Myślę, że obowiązkowe badania pracownicze wiążą się z, określonymi dla danego stanowiska, warunkami pracy. Co na to prawo pracy ? Jak uzasadnić cytologię i mammografię warunkami pracy ? Chyba w agencji towarzyskiej ?
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~mm
[2010-05-02 22:02]
Nie ma uzasadnienia dla dodania cytologii i mammografii do badań określających zdolność do pracy. Te badania nie mają żadnego związku z pracą, dlatego wymaganie od kobiet dostarczenia zaświadczeń o ich wykonaniu jest co najmniej absurdalne.
To sprawa osobista danej osoby, jak często wykonuje takie badania. Śmieszny jest pomysł nałożenia na dorosłych ludzi obowiązku tłumaczenia się przed pracodawcą z tego typu rzeczy.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~czytelniczka
[2010-04-29 08:25]
cytologia i mammografia
uwazam ze kobieta sama powinna decydowac czy chce i jezeli ma taka potrzebe to moze to robic nawet czesciej ale jakim prawem sie zmusza do tego straszne do czego to dochodzi w wolnym kraju ... mam nadzieje ze wolnym
odpowiedz
pokaż 3 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~żaba
[2010-04-29 12:04]
Pewnie, że tak! Jestem przeciw wszelkiemu przymusowi!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Eliza
[2010-04-30 17:26]
Płazów te badania nie dotyczą, więc fora ze dwora.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~mm
[2010-05-02 21:49]
Oczywiście, że powinna to być decyzja kobiety. Nie widzę żadnego uzasadnienia dla pomysłu, aby mieszać pracodawcę w tak osobiste sprawy.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~C4
[2010-04-26 16:27]
kobiety w naszym kraju
U nas wszystko co związane z seksem jak tematem tabu, kobiety krępują się swego ciała i wizyty u ginekologa. A później taka matka i żona umiera w wieku 45-50 lat i wszyscy dookoła cierpią tylko dlatego że wstydziła się zrobić intymnego badania, które mogłoby spowodować że byłaby babcią. Kobiety które się temu sprzeciwiacie pomyślcie o tym i przede wszystkim pomyślcie dlaczego się temu sprzeciwiacie.
odpowiedz
pokaż 16 ukrytych odpowiedzi
pokaż 11 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~Asia
[2010-04-28 19:14]
Mammografia jest badaniem bardzo bolesnym, jakoś nikt o tym nie mówi. Wiem, bo miałam robioną 2 razy. Dlaczego zatem nie USG piersi jako obowiązkowe, a mammografia dopiero wtedy, gdy zaistnieje podejrzenie niepokojących zmian po badaniu USG? Jak można zmuszać kogoś, by poddawał się obowiązkowo tak bolesnemu badaniu, skoro są inne, mniej przykre i mniej szkodliwe? Mammografia to przecież promieniowanie RTG, które nie jest obojętne dla organizmu, a USG to tylko ultradźwięki, takie badania robi się przecież nawet ciężarnym - są nieszkodliwe.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~go
[2010-04-28 20:31]
A skąd wszyscy nagle wiedzą, kto regularnie robi cytologię a kto nie??? Bardzo duża grupa kobiet chodzi do prywatnych gabinetów, dlatego np. statystyki ich mogą nie uwzględniać.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~iskra
[2010-04-29 00:10]
Zarżnę każdą świnię, która będzie chciała mnie do tego zmusić. Jedna z drugą może się badać nawet i co trzy dni, a nie co trzy lata, to jej sprawa. Może się nawet położyć na trawniku i dać badać każdemu, który przejdzie. Ale ode mnie wara. Precz i won.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Pixi
[2010-04-29 00:58]
Skoro bronisz wypowiedzi "Jakobini" którą skontrowała "DJka", to widocznie myślisz podobnie? Chyba że popierasz coś z czym się nie zgadzasz. "Jakobini" stwierdziła że ginekolodzy zachowują się chamsko i dlatego kobiety nie mają ochoty się badać. Ale prawdopodobieństwo że każdy ginekolog zachowuje się jak cham jest bardzo małe. Tak więc jeśli już popierasz wypowiedź "Jakobini", to rozumiem że sama masz podobne doświadczenia. Ja piszę o swoich, odwiedziłam 5 gabinetów i nigdzie nie czułam się 'zbrukana' ;-)
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Ha ha ha
[2010-05-02 18:41]
Setnie się ubawiłam, kto Ci każe się badać? Nawet jak ustawa wejdzie w życie to nie będziesz musiała, pójdziesz sobie na słodkie bezrobocie na ten przykład. Wybór należy do Ciebie. Swoją drogą po Twojej wypowiedzi można sądzić że masz 10 lat, więc nie martw się, Ciebie i tak ten przymus jeszcze długo nie złapie.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~irena
[2010-04-28 08:39]
nie zmuszajcie!!!
A co te badania mają wspólnego z wykonywaną pracą,to kolejna dyskryminacja kobiet.Nie jestem feministką,ale dlaczego nie ma tak intymnych pomysłów wobec mężczyzn?Jeśli my to i oni niech mają obowiązek badań i to intymnych to zobaczycie,jak was wyśmieją
odpowiedz
pokaż 20 ukrytych odpowiedzi
pokaż 15 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~Ewka
[2010-05-01 21:25]
Nick: ~Hm
>>Doczytałam i odpisuję. Nikt Cię nie zmusza do tych badań. Wybór należy do Ciebie: albo pracujesz i się badasz, albo nie badasz się i nie pracujesz. To co innego niż niewolnictwo, niewolnik nie ma wyboru, Ty masz! <<
Niewolnik też ma wybór, bo albo pracuje albo go zabiją. To ten sam poziom wyboru który ty chcesz wprowadzić, czyli albo ściągasz majtki i pracujesz albo umierasz z głodu bo nie pozwolą ci legalnie zarobić na chleb. Cywilizowani ludzie nie nazywają tego wyborem.
Konstytucja nic nie mówi o pracy za badanie profilaktyczne (badanie stwierdzające przydatność do pracy to nie badanie profilaktyczne!). Dlatego dla takich jak ty przydałby sie dodatkowy przymus. Adekwatny do poziomu inteligencji i rozwiązłości.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~100krotka
[2010-05-01 23:46]
Prezentujesz patologicznie szeroko pojęte znaczenie sensu określenia: badanie ginekologiczne, cyt: "albo ściągasz majtki i pracujesz, albo umierasz z głodu". Jest to Twoja, zadziwiająco niedojrzała interpretacja tak ważnego przecież badania. Badania polegającego na otrzymaniu swoich wyników od lekarza medycy pracy. Co zrobisz z tymi wynikami, to już Twoja sprawa, masz więc kolejne prawo wyboru, o które tak bardzo walczysz. Co zaś się tyczy drugiej części Twojej genialnej wypowiedzi: " ...albo umierasz z głodu". No cóż, jeśli ktoś ma do wyboru otrzymanie informacji o swoim stanie zdrowia, a rezygnację z nich, na zasadzie 'nie chcę bo nie', wolę umierać, to wybierz sobie to co Ci pasuje, nikt Cię nie będzie zmuszał do życia.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~ABC
[2010-05-02 02:17]
Zadziwiająco niedojrzała to ty jesteś. Poczytaj projekt rozporządzenia MZ zanim znów zaczniesz raczyć nas swoimi złotymi myślami. Co zrobię z wynikami to moja sprawa? Jasne powiem lekarzowi medycyny pracy zrobiłam badania ale nie powiem panu co z tego wynikło, nie pokażę zaświadczenia bo to moja sprawa. Jak kiedykolwiek pójdziesz do pracy to zobaczysz jak to wygląda. Pracodawca skieruje cię do placówki z którą ma podpisaną umowę, lekarz da ci skierowania na badania a gdy znów się do niego zgłosisz po odbiór zaświadczenia o zdolności do pracy, wyniki badań będą już u niego. Nikt cię nie będzie pytał o zdanie czy chcesz wyniki badań pokazać lekarzowi czy nie, łaski nie robisz. Po to cię wysyła na badania by sprawdzić czy jesteś zdrowia.Jeśli coś wyjdzie nie tak zaświadczenia o zdolności nie dostaniesz. Załapałaś wreszcie o co chodzi?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Idaho
[2010-05-02 11:18]
No właśnie - mnie to dziwi szczególnie w kontekście tego, że przeciwko Polsce ma się toczyć w strukturach europejskich postępowanie o brak przepisów antydyskryminacyjnych. Przepychanie tego chorego przepisu "na chama" nie pozostawia żadnych wątpliwości co do prawdziwych intencji jego twórców.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~100krotka
[2010-05-02 17:36]
Bądź po prostu kobietą świadomą, zdrową i nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma. Ja musiałam zrobić badania okulistyczne, dentystyczne, laryngologiczne, psychologiczne, psychiatryczne, ginekologiczne, neurologiczne, dermatologiczne. Niektóre z nich w mojej pracy są zbędne, jednak bez wykonania któregokolwiek z nich nie mogłabym pracować tu gdzie pracuję. Nie przypominam sobie przypadku, aby ktokolwiek był oburzony obowiązkiem wykonania tych badań. Nie wiem w jakim środowisku Ty się obracasz i co tak bardzo boli Ciebie i Twoich znajomych w takim obowiązku.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~jutrzenka
[2010-04-23 19:38]
Macie babki rację! W takim razie ja (jestem spawaczem)
nie zgadzam się na badania kontrolne! To skandal, żeby mi płuca prześwietlali, badali mi wzrok, słuch, odruchy. Przecież żyjemy w demokratycznym kraju! A tak na poważnie, to nieźle mnie rozbawiłyście, he he, Dziękuję Wam! Jednak świat bez kobiet byłby bardzo smutnym światem :)
odpowiedz
pokaż 9 ukrytych odpowiedzi
pokaż 4 wcześniejsze odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~100krotka
[2010-05-02 00:57]
''Ekshibicjonizm - stan, w którym jedynym lub preferowanym sposobem osiągania satysfakcji seksualnej jest demonstrowanie swoich narządów płciowych obcym osobom - zazwyczaj płci przeciwnej - KTÓRE SIE TEGO NIE SPODZIEWAJA''. Jesli uwazasz, ze lekarz nie spodziewa sie, ze badajac Ci miejsca intymne, bedzie musial obejrzec te a nie inna czesc ciala, to tylko wspolczuc twojej swiadomosci, zwyczjajnie uzywasz pojec, ktorych znaczenia po prostu nie znasz. No i cóz, tylko mozna Ci wspólczuc, ze idziesz do lekarza w celu osiagniecia satysfakcji seksualnej (czas znalezc sobie faceta! moze znormalniejesz) .
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~politolog
[2010-05-02 01:35]
"''Ekshibicjonizm - stan, w którym jedynym lub preferowanym sposobem osiągania satysfakcji seksualnej jest demonstrowanie swoich narządów płciowych obcym osobom - zazwyczaj płci przeciwnej - KTÓRE SIE TEGO NIE SPODZIEWAJA''.
Ty w wypełniasz tą definicję. Kasia nie napisała, że idzie do lekarza w celu osiągnięcia satysfakcji seksualnej- to Ty to dopowiadziałaś. Z Twoich postów można wyciągnąć wniosek, że Ty idziesz do lekarza w tym właśnie celu, stąd przymus byłby Ci tu na rękę.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~100krotka
[2010-05-02 02:49]
Przeczytaj jeszcze raz uwaznie definicje EKSHIBICJONIZM, a dowiesz sie skad moje zarzuty. ''...demonstrowanie swoich narządów płciowych obcym osobom - zazwyczaj płci przeciwnej - KTÓRE SIE TEGO NIE SPODZIEWAJA''. Duze litery-widzisz to? Jak ma sie wiec zarzut Kasi, ze badanie sie wynika z ekshibicjonizmu? Lekarz przeciez spodziewa sie co zobaczy badajac pacjentke, wiec jasno wynika z tego ze Kasia nie zna definicji ekshibizcjonizmu. To po pierwsze, wczesniejsza czesc tej definicji mowi: ''...stan, w którym jedynym lub preferowanym sposobem osiągania satysfakcji seksualnej...'' to wlasnie Kasia ktora bronisz zarzuca osobom badajacym sie to, ze wykonuja badania chcac uzyskac taka satysfakcje. Mniemam wiec, ze uwazajac w ten sposob, ma do tego podstawy, w koncu kazdy sadzi po sobie.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Ewka
[2010-05-02 12:27]
I sądzisz że ekshibicjonistki latają tylko po parku? Że taka nie pomyśli, że lekarz nie spodziewa się że przymusowe badania sprawiają jej dziką przyjemność? Poza tym Kasia nic nie sugeruje, że osoby badające się chcą uzyskać taką satysfakcję. To twoje konfabulacje. Z reszta w ogóle nie zauważyłam, by przeciwniczki były przeciw badaniom dla wszystkich, a jedynie przeciw przymusowi i irracjonalnej obronie niekonstytucjonalnego bubla.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~100krotka
[2010-05-02 17:25]
Przeczytaj jeszcze raz definicję ekshibicjonizmu, którą przecież nie ja sama wymyśliłam, tylko tacy mądrzy, na których Ty ciągle powołujesz się odnosząc się do ustaw, czy raportów. Te ustawy też 'wymyślał' człowiek, nie robot, więc jeśli im ufasz, to czemu nie ufasz definicji wymyślonej (a raczej popartej wieloletnimi badaniami) jakiegoś człowieka. Czytanie ze zrozumieniem to dla niektórych trudna sztuka, ale postaraj się: EKSHIBICJONIZM:"stan, w którym jedynym lub preferowanym sposobem osiągania satysfakcji seksualnej jest demonstrowanie swoich narządów płciowych obcym osobom - zazwyczaj płci przeciwnej - które się tego nie spodziewają." Mowa jest tu o osiąganiu satysfakcji seksualnej, więc nie mów, że Kasia o tym nie wspomniała, czy nie sugerowała (mniemam, że pisząc że to ekshibicjonizm, znała jego definicję!!!). To po pierwsze, po drugie: "osobom, które się tego nie spodziewają". Jeśli byłabym ekshibicjonistką, to nie pokazywałabym swoich narządów ginekologowi, tylko komuś kto się tego nie spodziewa, np. Tobie, tu masz wypełnioną definicję ekshibicjonizm. Nijak więc ma się to do tego przypadku, można co najwyżej przypuszczać , że taka osoba która przychodzi specjalnie obnażać się do lekarza nie ma życia seksualnego, a chce sobie jakoś dogodzić. Ps. Ja np. bardzo często chodzę do dentysty i zapewne cała rodzina uważa że leczenie sprawia mi dziką przyjemność. Ha ha, prawda że dochodzimy do granic absurdu?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~megi
[2010-04-28 19:38]
Zaścianek i obłuda...
ile bym dała za obowiązkowe badanie?..!!!!!! nie było czasu... ale na amputację piersi i chemię oraz radioterapię był... ludzie przecież to wybór pomiędzy życiem i śmiercią.. oczywiście należy do każdego z NAS...
odpowiedz
pokaż 3 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~ddd
[2010-04-28 21:06]
dlatego kazdy ma wybor i nie mozna go zmuszac
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Gienia
[2010-05-01 14:30]
Naprawdę jesteś aż tak naiwna, myśląc że przymusowe badani uratowałyby Ci życie. Hmmm...widocznie życia nie znasz.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~LeonZawodowiec
[2010-05-02 03:17]
Ocena: 0 [0]
~ola
[2010-04-28 09:07]
przymusowe badania
wystarczy wykonać podstawowe badanie krwi i OB , żeby stwierdzić , czy w organizmie coś się dzieje , żadne badania nie powinny być przymusowe , to skandal, piersi poddaje się mammografii tylko jak są zdrowe >????????????? to o co tu chodzi ?????????????
odpowiedz
pokaż 10 ukrytych odpowiedzi
pokaż 5 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~ha ha ha
[2010-05-02 00:35]
Nie wiesz co piszą tu Twoje koleżanki, teksty typu: "Jak musisz się badać bo sypiasz z byle kim, to się badaj, ja jestem czysta" ha ha ha ha
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Tito
[2010-05-02 00:43]
Dużo prawdy jest w tym, że brodawczak bierze się od sypiania z byle kim. Oczywiście nie jest to reguła. W przypadku posiadania jednego partnera (dodam wiernego) prawdopodobieństwo zarażenia się brodawczakiem ludzkim jest bliska 0.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Jestem Za
[2010-05-02 01:14]
Nie ''z byle kim'', ze swoim chocby chlopakiem. Brodawczak i inne choroby nie biora sie od bumow smietnikowych, czy od sypiania ze smieciarzami, tylko normalnymi ludzmi, tak jak kazdy moze byc zrazony brodawczakiem, tak kazdy moze miec raka, nie musi grzeszyc,ani byc 'byle kim'.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Tito
[2010-05-02 01:30]
Brodawczak bierze się z braku higieny osobistej. Jeśli twój partner się nie myje wówczas jest szansa, że cię zarazi. Ps. Mój dba o higienę. Dlatego odkąd wykonuję cytologię (a robię to systematycznie) zawsze jestem "czysta". Ten wirus nie bierze się z powietrza.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Jestem Za
[2010-05-02 02:53]
Fakt, mój nie jest sterylny i nie uprawiamy seksu tylko po kapieli, wiec moze mi to grozic. Lubie seks i uprawiam go czesto i nie tylko w lozku, czasem ciezko znalezc jakis prysznic, zwlaszcza w podrozy, ale jesli sie badam i wyniki mam dobre, to chyba nie ma sie czym martwic, tylko cieszyc sie swoim zyciem seksualnym.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Pat
[2010-04-30 01:19]
Wszystkim "złotym środkom" i innym, którzy twierdzą że kobiety które nie godzą się na przymusowe badania powinny same płacić za swoje leczenie polecam artykuł w Rzeczpospolitej:"Mężczyzn leczy się drożej": "Okazało się, że mężczyźni zaczynają się leczyć później niż kobiety. A z wiekiem wydatki na ich leczenie rosną. Różnice stają się bardzo duże; koszty leczenia mężczyzn nawet o 30 procent przewyższają wydatki na leczenie kobiet. Powód? Według ekspertów przyczynia się do tego fakt, że panowie zgłaszają się do lekarzy o wiele później niż panie. Podczas gdy prawie wszystkie kobiety w wieku ok. 50 lat mają jakiś kontakt ze służbą zdrowia (np. w ramach badań profilaktycznych), to mężczyźni powszechnie chodzą do lekarza dopiero w wieku 65 lat." Ja mam geniusze dla was lepszą propozycję. Składki płacone przez kobiety idą na leczenie kobiet, panowie płacą za siebie.
odpowiedz
pokaż 4 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~Antyhipokrytka
[2010-04-30 01:46]
O tym wiedzą wszyscy, prócz zwolenniczek przymusu i panów wypominającym swoje składki, które oni rzekomo będą pokrywać leczenie pań.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Jestem Za
[2010-04-30 16:44]
Teraz przymus dla kobiet, a potem dla mężczyzn, nie wszystko naraz, spokojnie!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~ABC
[2010-05-02 01:57]
Kopacz nie postawi się mężczyzną bo koledzy z partii wdeptaliby ją w ziemię.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~100krotka
[2010-05-02 02:32]
Kobieto naucz sie pisac. Dopelniacz liczby mnogiej: mezczyznOM (Kopacz nie postawi sie mezczyznom) chyba ze uwazasz ze Kopacz jest mezczyzna ;-)
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Jolanta G.
[2010-04-27 19:09]
Przeczytałam posty
Od chwili, kiedy się dowiedziałam, że MZ chce wprowadzić obowiązkowe badania, towarzyszyły mi mieszane uczucia. Nie wiedziałam, co mam na ten temat myśleć, aż do momentu, gdy przeczytałam Państwa komentarzy "za i "przeciw". Po przeczytaniu ich doszłam do wniosku, że jednak jestem zdecydowanie przeciw. Przekonały mnie do tego argumenty strony przeciwnej, natomiast jeśli chodzi o "argumenty" przeciwniczek, to nie dość, że są nieracjonalne i infantylne, do do tego jeszcze - z całym szacunkiem- na poziomie przedszkola.
odpowiedz
pokaż 5 ukrytych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~Dori
[2010-04-27 19:23]
Słuszne spostrzeżenia. Nie tylko Pani to zauważyła, ale każda inteligenta osoba.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~madam
[2010-04-27 20:26]
Nie Pani jedna to zauważyła. Ale cieszę, się, że ktoś to napisał w końcu.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Też zwolenniczka
[2010-04-29 15:24]
Zgadza się, argumenty przeciwniczek przymusu są śmieszne.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Bronka
[2010-05-01 14:39]
Tylko tyle masz do powiedzenia? Czy ktoś ci broni się badać.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~ABC
[2010-05-02 01:50]
Ocena: 0 [0]
~joanna
[2010-04-29 02:45]
do ABC
może Ty się badasz, ale cała rzesza kobiet nie, a ja z moich podatków wyobraź sobie wolę płacić za diagnostykę, która jest tańsza niż za kosztowne leczenie, wynikające z zaniedbań.
tak samo gdyby wprowadzono coroczne obowiązkowe badanie palaczy czy obowiązkowe badanie prostaty mężczyzn po 40, to też jestem za tym żeby moje podatki na to szły. w końcu i tak je płacę, więc lepiej żeby szły na to niż służbowe samochody polityków. poza tym lepiej chronić zdrowie niż je naprawiać.
niewykluczone, że te badania będą pierwsze w życiu przysłowiowej Kowalskiej i może uratują jej życie...
odpowiedz
pokaż 5 ukrytych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
oliśka
[2010-04-29 03:25]
A równie dobrze mogą tej Kowalskiej odebrać życie, bo UDOWODNIONO, że mammografia JEST RAKOTWÓRCZA!!! Promieniowanie rentgenowskie plus uszkodzenia silnie zgniatanych tkanek mogą doprowadzić do powstania nowotworu lub zrakowacenia neutralnych zmian!!! Na zachodzie zaniechano wykonywania tych badań! Dlaczego Kopaczowa chce zmusić do mammografii a nie do usg? Bo kancerogenne mammografy stoją bezczynnie zamiast zarabiać kasę. Nikt teraz tego rakotwórczego sprzętu nie odkupi, więc trzeba coś wykombinować, żeby się interes kręcił nawet kosztem zdrowia ludzi!!! Więc ostrożnie z tym decydowaniem za innych!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Akurat
[2010-04-29 08:21]
A co ty tak o tych składkach i podatkach? Przecież badania te mają być przymusowe tylko dla kobiet pracujących na etacie, a więc dla tych które same płacą składki i podatki. Najgorzej jest z badaniem się właśnie wśród osób bezrobotnych i mieszkanek wsi a one tym przymusem nie będą objęte. A co z osobami zatrudnionymi na umowy o dzieło? Im się żadna opieka medyczna nie należy. Całe to pieprzenie o dobru kobiet wydaje mi się w tym kontekście wielce podejrzane.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Lekarz
[2010-04-29 12:07]
Nie przesadzaj już bo głowa od tego boli, wyjdzie zaraz na to, że w ogóle nie ma sensu się badać, kładźmy się i umierajmy.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~SML
[2010-04-29 12:59]
A żebyś wiedział, szanowny panie lekarzu, że wolę śmierć, niż tego typu badania i tobie nic do tego!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~ABC
[2010-05-02 01:45]
Cała rzesza kobiet się nie bada? Skąd to wiesz. Ja wiem że cała rzesza kobiet się bada w gabinetach prywatnych które nie są ujmowane w statystykach NFZ ani MZ. A co do podatków nie tylko ty je płacisz.Poza tym na leczenie idzie składka zdrowotna nie podatki. Ale skoro już tak bardzo serce cię boli z tego powodu to pozwolę sobie zauważyć, że płacą również ci (być może nawet więcej niż ty) którym teraz wypominasz kosztowne leczenie. Na tym polega solidarność społeczna. Wszyscy robimy zrzutę a korzystaj nieliczni. Nie leży ci takie rozwiązanie? Nie ma problemu. Zatrudnij się na umowę o dzieło (jeśli w ogóle pracujesz) Nie będziesz podlegać ZUS, nie będziesz płacić składki zdrowotnej, nie będziesz finansować leczenia nikogo, ani tego który choruje bo taki się urodził ani tego kto zaniedbał badania profilaktyczne. A jeśli się zdarzy że ciebie dopadnie jakieś choróbsko wtedy ja nie będę musiała płacić za twoje leczenie bo ty pokryjesz wszystko ze swojej kieszeni. I nikt nikomu nie będzie nic wypominał. To chyba uczciwy układ?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~KAROLA
[2010-04-30 08:54]
TOJEST BARDZO DOBRY POMYSŁ...
...MA NADZIEJE ŻE WPROWADZA TAKI OBOWIĄZEK , TAKIE BADANIA SĄ BARDZO POTRZEBNE A JEŻLI JESZCZE BO TAK MYŚLĘ BĘDZIE TO REFUNDOWANE PRZEZ PAŃSTWO TO JESTEM CAŁKOWICIE ZA!!!
odpowiedz
pokaż 8 ukrytych odpowiedzi
pokaż 3 wcześniejsze odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~Matka
[2010-04-30 15:24]
Twoja wypowiedź o rozkładaniu nóg genialnie ukazuje Twoje proste myślenie i nie opowiadaj tu o ściskaniu cycków, skoro takiego badania w przeciwieństwie do mnie nie przeszłaś.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Bronka
[2010-05-01 14:37]
Uważasz, ze promieniowanie rentgenowskie ratuje ci życie?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~kobieta
[2010-05-02 00:17]
Mi mammograficzne badanie wykryło zmiany w piersi, teraz już mam to za sobą i jestem zdrowa, pytasz czy mammografia uratowała mi życie? Odpowiadam: TAK
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Hinia
[2010-05-02 00:51]
Tobie uratowała, innym zmarnowała, np. mojej siostrze.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~kobieta
[2010-05-02 01:03]
Ocena: 0 [0]
~hałs
[2010-04-30 09:06]
proszę o przeczytanie
Jestem lekarzem. Pracuję w pogotowiu. Wczoraj mój kolega stwierdzał zgon kobiety. Zmarła na raka szyjki macicy. Miała 28 lat. Chorowała 9 miesięcy od rozpoznania do śmierci. Cytologia i mammografia to wybór każdej z Pań. Oczywiście że nic na siłę. Ale czy oby na pewno warto tak się oburzac i sprzeciwiac tym badaniom. Wyrazy szacunku dla wszystkich Pań.
odpowiedz
pokaż 16 ukrytych odpowiedzi
pokaż 11 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~100krotka
[2010-05-01 18:16]
Pytanie brzmiało: gdzie widzisz w tym zamach na wolność?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Ewka
[2010-05-01 21:31]
wystarczy że widzą w tym prawnicy i konstytucjonaliści. Prawo nie jest tworzone, by zaspokajać perwersje marginesu społecznego.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Janina
[2010-05-01 22:39]
Ocena: 0 [0]
~100krotka
[2010-05-01 23:07]
Pytanie brzmiało, gdzie (TY!) widzisz w tym zamach na wolność?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~100krotka
[2010-05-01 23:14]
Pytanie brzmiało, gdzie (TY!) widzisz w tym zamach na wolność?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~...
[2010-04-30 01:44]
Przeciw przymusowi !!!
Każdy człowiek ma prawo do decydowania o sobie i nietylakności cielesnej !!! Przymus to bardzo zły pomysł. Może lepiej zmienić wytyczne dla państwowych ginekologów, żeby mogli wydawać skierowania częściej ? Może zalecić, aby lekarze pierwszego kontaktu informowali/rozmawiali o cytologii i mammografii z pacjentkami lub nawet sami wydawali skierowania na profilaktyczne badania ?
Generalnie, trzeba społeczeństwo informować i zwiększać dostępność badań, ale nie zmuszać. To ma być państwo prawa i wolności, bo chyba o to przez lata walczyliśmy ?
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~mm
[2010-05-01 20:12]
Ocena: 0 [0]
~yulka
[2010-04-23 16:53]
do mówiących nie
A dlaczego wykonujecie obowiązkowe badania profilaktyczne?
Czym różni się np mammografia od RTG płuc? Jestem za i będę się podpisywac pod tym projektem rękami i nogami jak będzie trzeba. W niektórych krajach osobom odmawiającym profilaktyki odmawia się potem bezpłatnego leczenia. U nas też tak powinno byc- nie chcesz profilaktycznie wykonac cytologii lecz się potem na własny koszt.
odpowiedz
pokaż 6 ukrytych odpowiedzi
pokaż 1 wcześniejszą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~Mika
[2010-04-27 18:39]
Nie zabieraj głosu jak masz poniżej lat 10.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Lasuria
[2010-04-27 21:20]
Rtg płuc nie ma aktualnie w zakresie badań profilaktycznych. Zgadnij dlaczego.
Promieniowanie rtg jest najlepiej udokumentowanym czynnikiem kancerogennym.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Lasuria
[2010-04-27 21:21]
A, i jeszcze! Miałaś kiedyś robiona mammografię? skoro nie wiesz, czym się różni, to Ci powiem - płuc pod aparatem rentgenowskim się nie zgniata, narazając tym samm na uszkodzenia mechaniczne.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~ko
[2010-04-27 21:40]
to moja sprawa za czyje pieniądze będę się leczyć obecnie mam inne choroby nie dotyczące narządów rodnych i nie stać mnie na ich leczenie i też mogę umrzeć
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Bronka
[2010-05-01 14:45]
No to wszystkim było by tak trzeba powiedzieć. Wszystkim chorującym. Przecież wiadomo, że badań nie robili, jeśli trafili do szpitala w stadium zaawansowanym. Mam na myśli osoby chorujące na różne choroby. Idź do szpitala i tak im powiedź, albo napisz w tej sprawie do NFZ.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~atarkot
[2010-04-26 16:20]
Poroniony pomysł
Statystycznie w Polsce rocznie umiera od 380 do 405 tysięcy osób. Stąd odsetek kobiet umierajkących na rakja szyjki macicy (w artykule podano liczbę 2 tysiące), to około 2,5 promila spośród wszystkich umierających. Prawdopodobnie dużo więcej kobiet ginie rocznie w wypadkach samochodowych, nikt jednak nie wpadł na pomysł zakazu jazdy samochodami przez kobiety, obojetnie jako pasażer czy kierowca. Cel zapewne jest bardzo szczytny - jednak tylko w realizacji na zasadzie dobrowolności. Przymus jest niedopuszczalny, tym bardziej, że ma dotyczyć kobiet pracujących - co oznacza domyślnie, że pozostałe kobiety nie mają takiej samej wartości dla ustawodawcy - jest to szczyt obłudy
odpowiedz
pokaż 5 ukrytych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~Doris
[2010-04-26 17:08]
Ocena: 0 [0]
~idacho
[2010-04-30 10:02]
Tylko, ze wypadkow sie nie da uniknac bo wypadek to z definicji zdarzenie losowe, nieprzewidziane. Rak szyjki macicy jest calkowicie wyleczalny. Oba przypadki laczy cos wspolnego. Gdyby zastosowno odpowiednia profilaktyke to zadnego z nich by nie bylo. Myle sie? Skoro mozna ocalic zycie 2000 kobiet rocznie relatywnie niskim kosztem to lepiej to robic czy tego nie robic? To nie jest TYLKO 2000 tylko AZ 2000.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~A50
[2010-04-30 11:50]
Atarkot, no naprawdę bardzo mądry ten Twój post Brawo!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~100krotka
[2010-04-30 14:06]
Atarkot uważa że skoro zauważył wysoką umieralność również w innych "dziedzinach" życia, to nie należy zajmować się tym co się aktualnie proponuje, tylko skupić się na tym że nie zauważono innych przyczyn umieralności. He, he, a to dobre, cóż za logika! No w końcu można uratować tylko 5 kobiet dziennie które umierają na tę chorobę, to rzeczywiście 'mało', po co więc zaprzątać sobie tym głowę?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~hailnka
[2010-05-01 14:36]
Tu nie masz racji- cel szczytny nie jest. Bo co ci z wykrycia choroby, gdy masz utrudniony dostęp do leczenia. Dodam prymitywnego. W ogóle celem jest tutaj nabijanie kabzy lekarzom i nabijanie naiwniaków w butelkę.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Ninka
[2010-05-01 10:18]
robię cytologię co rok
mam 2 grupe zawsze hehehe
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Crevan
[2010-04-23 17:59]
Cycki se zbadajta
No proszę: kobiety wymyśliły, kobiety się buntują... Zapominają, że mężczyźni muszą przechodzić badania przed komisją wojskową: do dopiero jest uprzedmiotawiające, a jakoś tak nie marudzimy. Dlatego zamiast narzekać, badajcie się, BO TO DLA WASZEGO DOBRA.
odpowiedz
pokaż 80 ukrytych odpowiedzi
pokaż 75 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~Roxy
[2010-04-28 18:01]
a szkoda. Faceci to nie małpy, oni nie boją się poddać badaniom, penis to dla nich po prostu część ciała jak każda inna, przynajmniej ja mam tak mądrego misiaczka ! Dla informacji, zrobił takie badanka i nie czuł się upokorzony!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~antyniemiec
[2010-04-28 18:48]
nie ma komisji wojskowej tłumoku/czko? całe życie, była, jest i będzie segregacja - jak za Spartan! I bardzo dobrze. ps mam kat.A i jakoś nikt w mojej dzielnicy WKU-Ochota Warszawa, nie musiał zdejmować majtek - inni musieli hmmm...
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Asia
[2010-04-28 19:54]
Co do brodawczaka,którego tak chętnie tu przytaczasz, to zarazić nim może zarówno chora kobieta zdrowego mężczyznę, jak i chory mężczyzna zdrową kobietę, dlaczego więc nie optujesz za obowiązkowymi badaniami również dla mężczyzn w kierunku brodawczaka??????
Jak przymus to dla obu płci!!! Ileż kobiet uchroni to przed przypadkowym zarażeniem, a zarazem przed groźbą zapadnięcia na raka szyjki macicy! A co powiesz o AIDS? Zmusić wszystkich bez wyjątku do wykonywania obowiązkowych testów dwa razy do roku!!! A zawały serca! Zmusić do regularnych wizyt u kardiologa przynajmniej raz w roku!!! Tylko jak to zrobić, co? U nas w kolejce do kardiologa czeka się 8 miesięcy! Może czas by się za to wziąć! Zapewnić ludziom godne warunki leczenia, a badania kontrolne każdy zrobi sam bez żadnego przymusu, jeśli nie będzie musiał czekać w półrocznych kolejkach do specjalisty.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Crevan
[2010-04-30 12:46]
To chyba 1000 razy zaznaczyłem w tej długiej rozmowie, że dla mężczyzn też powinien być taki obowiązek i nie mam nic przeciwko niemu. To że na badania dla mężczyzn nie przeznacza się tyle wysiłku i pieniędzy jest dla nas straszną stratą i nad tym boleję. I chciałbym, żeby było inaczej.
Co do AIDS, to przyznam, że obowiązkowe testy na pewno pomogłyby znakomicie ograniczyć zachorowalność. Ale z przyczyn technicznych przeprowadzanie badań na tego wirusa byłoby bardzo trudne. Ale nie mówię nie.
Natomiast w przypadku zawału serca jest inna sprawa. Ten kto się nie zbada szkodzi SAM SOBIE. Ten kto się nie zbada na brodawczaka (bez względu na płeć), może nawet nieświadomie zarażać.
Godziwe warunki badań to jedna sprawa - faktycznie wiele jest do poprawienia. Ale nawet mimo tego ludzie nigdy nie byli chętni do badań i z własnej woli ciężko im się zebrać, spójrzmy prawdzie w oczy - są leniwi i zaniedbują zdrowie.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Marii
[2010-05-01 02:25]
Temida ślepa jest, a co za tym idzie ciemna.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~go
[2010-04-28 21:56]
faceci za
Czy zauważyliście, że najczęściej za obowiązkowymi badaniami są mężczyźni? A teraz trochę z innej beczki: Powiedzmy, że termin badania cytologicznego przypada mi na jesień. A w grudniu lub styczniu zostaję zatrudniona w nowej pracy... no i mam tak co kilka miesięcy chodzić na badanie? Bo ktoś sobie wymyślił? Ja nie potrzebuję pracodawcy, żeby mi przypominał o moich wizytach u ginekologa! Żenada
odpowiedz
pokaż 3 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~protest
[2010-04-30 00:33]
Bo faceci może mają wyrzuty sumienia;) Przecież to oni przynoszą swoim partnerkom HPV złapane obok;) Im nic się nie dzieje, a partnerka pada złożona chorobą. Trzeba by ich PRZYMUSOWO szczepić.
Też nie zamierzam biegać po raz trzeci w roku (dwa razy badam się w zaufanym, SAMODZIELNIE wybranym gabinecie) do lekarza wskazanego przez zakład medycyny pracy, tylko po to, żeby pracodawcy przynieść papierek. To gorzej niż zenada. Gwiżdżę na ich lekarzy.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~sybyerjski_kartofel
[2010-04-30 08:57]
wiesz czemu wiekszosc facetow jest za? Bo jak ci utna oba cycki to nie bedzie sie czym bawic i stracisz na atrakcyjnosci. Dlatego facet to najlepszy mammograf i powinnyscie im dziekowac za wykrywalnosc. Tak drogie panie, to nie Wy najczesciej wykryawcie guzki piersi tylko wasi patrnerzy ;) najwidoczniej potrzebowalas prymitywnego i prostackiego wyjasnienia
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Zwolenniczka
[2010-04-30 16:03]
Kartofel ma rację jak zwykle, polać mu! Mój też mnie gania na badanka, bo zależy mu na moich sprężystych cycuszkach. Także apel do babeczek: dziękujmy facetom, że się o nas troszczą!
odpowiedz